Huurvoorwaarden vakantiehuis

Huurvoorwaarden Vakantiehuis

Geachte gasten, wij vragen uw aandacht voor onderstaande punten;

Vakantie moet vooral ontspanning zijn, met of zonder huisdieren! Bovenal willen wij dat het een fijn huis blijft, praktisch en geweldig voor mens en dier maar geen standaard “sfeerloos en kaal vakantiehuis”. Wij doen er alles aan om te zorgen dat de woning is zoals beschreven en probeer problemen en gebreken te voorkomen maar –net als thuis- kan er iets stuk gaan of aangevuld moeten worden. 

Maak je niet druk om een enkel gesneuveld glas (wel graag melden) of normale gebruikerssporen, dat gebeurt ons óók en er is voldoende aanwezig, maar mocht je veel borden laten vallen, de laatste wc-rol gebruiken, de suiker opmaken, pleister pakken of het laatste kaarsje pakt, zorg dan voor aanvulling of vervanging (kringloop) zodat nieuwe gasten na jullie ook fijn en ongestoord vakantie kunnen vieren. 

  1. We doen het samen

Voorop staat dat veel kan en mag mits je het huis netjes achterlaat zodat volgende gebruikers er ook een fijne tijd hebben. Dat is een kwestie van vertrouwen en logisch nadenken. Wanneer het huis niet verhuurd is,  zijn wij hier.

2 Honden zijn van harte welkom bij ons en zijn gratis . De grote tuin is geheel omheind. Zelf hebben we een Schotse collie die we ook graag meenemen. Bij meerdere graag even overleg (maakt natuurlijk wel verschil of het 2 grote of 4 kleine honden zijn) hier vragen we een extra kleine vergoeding voor. Als jullie hond(en) gewend zijn op de bank te liggen graag (aanwezige) plaids gebruiken. Buiten moeten honden op de ‘Zuursche duinen’ aangelijnd zijn, het is vanzelfsprekend dat de ‘visitekaartjes’ overal opgeruimd worden. Geblaf van honden is zeer hinderlijk voor anderen. Wij verzoeken onze gasten hier rekening mee te houden, laat ze niet alleen in een voor hun ‘vreemde’ omgeving. Rekening houden met anderen is een eigen verantwoordelijkheid.

  1. Verwachtingen

Niet echt een onderwerp voor algemene voorwaarden maar wel vaak onderwerp van discussie is dat het gehuurde niet goed overeenkomt met wat mensen verwachten.
Niets zo erg als vakantie vieren in een woning die niet bevalt, dat de omgeving niet is wat je zoekt (te stil, te donker, te afgelegen) en dat geldt voor beide partijen. Wij zullen dus altijd eerlijk zijn over wat je kunt verwachten maar verwacht dat andersom ook. Vertel wat je zoekt, met hoeveel personen je komt en vertel het vooral als er bijzonderheden zijn. Bij twijfel bespreek het dan!
Het staat ons tegen dezen op te stellen en voorop staat dat we hopen ze niet nodig te hebben. Dat zou namelijk betekenen dat we verschillend denken over hoe een huis “normaal” te bewonen en/of er in onderling overleg niet uitkomen hoe om te gaan met een onvoorzien voorval. Voor dat geval is het handig “spelregels” te hebben met als doel te voorkomen dat iemand met een vervelende nasmaak terugkijkt op een (geplande)vakantie.

Deze algemene huurvoorwaarden staan vermeld op onze internetsite en worden bij de bevestiging meegestuurd. Door reservering gaan zij deel uit maken van de overeenkomst.

  1. Verblijf & aantal personen

Verblijf is toegestaan met het aantal personen zoals afgesproken en mag niet overschreden worden tenzij anders overeengekomen. Indien de woning wordt gebruikt door meer personen als overeengekomen of in de reservering is overeengekomen dan kan een aanvullend bedrag in rekening worden gebracht. 

Gasten zijn welkom, maar bezoek hiervan dient vooraf aan ons kenbaar gemaakt te worden. Auto’s van bezoekers kunnen op de oprit parkeren, hier is plaats voor 2 auto’s. Het is niet toegestaan dat uw (dag)bezoek blijft overnachten, zonder onze toestemming en wetenschap, dit in geval van calamiteiten.

De huurder op wiens naam de bevestiging staat is de hoofdhuurder en derhalve aansprakelijk ook voor zijn of haar eventuele medehuurders. De huurovereenkomst is persoonlijk en het is niet toegestaan onze woning geheel of gedeeltelijk aan anderen (onder) te verhuren of in gebruik te nemen. 

  1. Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk voor: schade en/of letsel, ontstaan als gevolg van het verblijf op ons terrein; schade en/of letsel ondervonden door het gebruik van de op het terrein aanwezige faciliteiten.

Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden van geluidsoverlast, hinder etc. ondervonden tijdens het verblijf in en om onze woning veroorzaakt door derden in de breedste zin des woords. Wij zijn bij voorbaat gerechtigd de huurder altijd en alsnog aansprakelijk te stellen indien de veroorzaakte schade niet, of niet naar behoren, is vergoed of hersteld.

Alle hieraan verbonden gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso-)kosten komen geheel voor rekening van de in de reserveringsbevestiging genoemde huurder, onverlet de aansprakelijkheid van eventuele andere personen die rechtens als contractpartij of aansprakelijke persoon kunnen worden beschouwd. Bij de vakantiewoning aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn onverbrekelijk onderdeel van de huurovereenkomst en dienen derhalve strikt te worden nagekomen.

  1. Roken/fonduen/gourmetten

Roken is in onze vakantiewoning niet toegestaan, het schijnt dat het ook heel slecht voor je is. Als je toch moet/wilt roken doe het dan buiten, een asbak is aanwezig, verzoek deze te gebruiken en bij vertrek te ledigen. Geen peuken op de grond.
Gourmetten, fonduen en frituren is NIET toegestaan in het huisje.

  1. Map

In huis is een map aanwezig met diverse belangrijke telefoonnummers van o.a. de huisarts, dierenarts en onze nummers om het onze gasten gemakkelijk te maken. Verder instructie ‘hoe moet ik hout stoken’, andere instructies en veel wandel -en fietsroutes, musea en (afhaal) restaurants. En natuurlijk onze ‘spelregels’, om nog eens na te lezen. 

Parkeren in Roden:
Centrum Roden wordt een tijdelijke blauwe parkeerzone (geldt een half jaar): maximaal 2 uur parkeren in de blauwe zone. Voorkom een boete, haal een parkeerschijf. 

  1. Open vuur

Niet doen! Tegenwoordig hebben we te maken met ‘hittegolven’,  wij zitten midden in een natuurgebied wat voornamelijk bestaat uit droog dennenhout, dit is zeer brandbaar. Gooi daarom ook geen brandende sigaret weg! Vonken kunnen (met name in de zomer) snel bosbranden doen ontstaan. Het is de huurder daarom verboden om op het terrein rondom het huis vuur te maken. Bij twijfel vraag het gewoon.  

  1. Reserveren & betaling 

U ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging van de reservering per mail. Gebruik hiervoor het reserveringsformulier en vul het volledig in en let goed op dat uw email-adres en telefoonnummer klopt. Dit in geval van calamiteiten en onze administratie. Wij vragen u binnen 3 dagen het voorschot van 50% van de totale huursom te voldoen. Dan is de reservering pas definitief. Indien de betaling niet binnen die termijn is voldaan, vervalt automatisch uw boeking. Bij de factuur wordt een waarborgsom van €100,- opgenomen per week. Dit bedrag wordt teruggestort via bank bij correcte oplevering van de vakantiewoning binnen 1 week na vertrek. 

  1. Bijkomende kosten

Er wordt per verblijf 1,50 per persoon toeristenbelasting gerekend en 50,- euro voor een bijdrage t.b.v. schoonmaak.

  1. Informatie

Wij houden onze website zo goed mogelijk up-to-date. Wij zijn niet aansprakelijk voor fouten of onjuistheden in deze website of andere gekoppelde websites.

  1. Aankomst en vertrektijden

Verhuur is in principe altijd een hele week van zaterdag 15.00 uur – zaterdag 10.30 uur (uitzonderingen daargelaten).
Bij voortijdig vertrek en/of verlate aankomst kan geen aanspraak op restitutie worden gemaakt. 

  1. Annuleringen 

Niet het leukste onderwerp maar het kan gebeuren. Laat het ons schriftelijk via de mail weten, helaas hier zijn wel kosten aan verbonden. Zorg daarom zelf voor een (doorlopende) annulerings- en/of reisverzekering bij de ANWB of bij uw zorgverzekeraar. Dit kost u maar een paar tientjes. 

  • Annuleringen meer dan 8 weken voor aanvang van het verblijf: terugstorting van het betaald voorschot. 
  • Annuleringen minder dan 8 weken voor aanvang van het verblijf: kosten 50% van de afgesproken huursom.
  • Annulering minder dan 14 dagen voor aanvang van het verblijf: kosten 100% van de afgesproken huursom. 

De verhuurder mag naast de annuleringskosten een vast bedrag van €50,- aan administratiekosten in rekening brengen.

CORONA: Wanneer van overheidswege bepaalt wordt dat wij geen gasten kunnen/mogen ontvangen i.v.m. het corona-virus, wordt de volledige betaling teruggestort.

  1. Vertrek 

Wij zwaaien onze gasten persoonlijk op zaterdag  uiterlijk om 10.30 uur uit en de resterende 4 uur hebben we heel hard nodig om alles weer Spik & Span te maken voor de volgende gasten die weer om 15.00 uur komen. Die mogen ook verwachten dat alles weer heerlijk fris & schoon is, zodat zij ook gelijk van hun (welverdiende) vakantie kunnen gaan genieten! 

Wat vragen wij van u bij vertrek: 

  • bedlinnen van de (gebruikte)bedden halen en in de daarvoor aanwezige wasmand leggen in de kledingkast 
  • alle hondenharen te verwijderen en evt. de ‘visitekaartjes’ van uw hond op te ruimen in de tuin. 
  • gebruikte hondendekens van te voren wassen 
  • alle vaat schoon in de kasten achterlaten, vaatwasser leeg
  • lampen uit en koelkast/vriezer leeg (wel aanlaten voor onszelf en de volgende gasten) 
  • huisvuil deponeren in de daarvoor aanwezige container aan de ingang van het park 

U heeft een code van ons ontvangen om deze te openen (staat ook in de info-map)
Plastic en kranten/papier nemen wij mee. (kleine groene containertje)
Lege flessen kunt u bij de supermarkt in de glasbak deponeren. 

Helaas komt het nogal eens voor dat mensen hun huisvuil, een volle vaat, lege flessen, nog opgemaakte bedden etc. na vertrek in de woning achterlaten. Daarom ontkomen we niet aan ‘spelregels’. Dit schept voor iedereen duidelijkheid en voorkomt een ‘naar einde’ van een mooie vakantie. Om niet elke gast met een verhoogde schoonmaakprijs te confronteren, hebben wij besloten alleen voor diegene die onze vakantiewoning niet volgens onze ‘spelregels’ hebben achtergelaten, de extra schoonmaakkosten met de borg te verrekenen. 

Wij vertrouwen op uw begrip en hopen deze inhoudingen nooit te hoeven toepassen! 

Omgekeerd geldt dit natuurlijk ook. U mag van ons kwaliteit en deugdelijkheid verwachten. Mochten er tijdens uw verblijf mankementen of problemen ontstaan laat het ons direct weten, zodat wij er gelijk iets aan kunnen doen/verhelpen.

Wij wensen u veel vakantieplezier, Jos & Elly

Vakantiehuis Wabi Sabi,
Zuursche Duinen 30 9307 PG Steenbergen, Drenthe
Elly Venema & Jos Hollander
06 44 69 43 44 – 06 44 33 26 81